Dynamic Pricing
?Binnenkort ook Dynamic Pricing in Nederlandse horeca?? 800 UK-pub’s van ‘Slug & Lettuce’ in (interessante naam trouwens) gaan over op ‘peak hour pricing’.
Dit betekent concreet dat de prijzen van bier op drukke momenten (‘s avonds, weekends) ineens flink omhoog gaan.
Uiteraard is hierover veel verzet en commotie ontstaan, maar wellicht zullen we hier toch aan moeten wennen ??
Gek of geniaal? Ik moet het even laten inzinken…weet (nog) niet precies wat ik ervan vindt. Ligt er ook aan welke pet je op hebt…
Er zijn natuurlijk al meerdere varianten (hotels, airlines, bioscoopkaartjes) maar echte ‘dynamic pricing’ in de Horeca? Da’s vlgs mij nieuw…?
Benieuwd wat de gevolgen zijn. Halen mensen hun schouders op, kopen ze een ‘pint’ minder, komen ze minder vaak of komen ze op andere momenten? Zitten de pubs hiermee in de overlevingsmodus of creeeren ze juist extra hashtag groeikracht?
Geen idee, er zijn nog geen ervaringen mee – maar vlgs mij is het wel iets wat we vaker zullen gaan zien (en ook wel weer aan zullen gaan wennen ?).
Wat denk jij? is dit ‘n blijvertje? Welke branches en producten gaan volgen? Who’s next?
??Klik op de bel ? bovenaan mijn LinkedIn profiel om automatisch mijn nieuwe posts over ‘hashtag Groeikracht’ te ontvangen ✅
hashtag innovatie hashtag marketing hashtag strategie hashtag ondernemerschap hashtag khn hashtag 3WO hashtag heineken hashtag carlsberg hashtag bavaria