Herken je dit? DEEL III Over teamwork en menskracht
Herken je dit ook?
Ondernemers en leiders komen elke dag veel vragen en dilemma’s tegen. Prikkel jezelf eens en vink alle punten af waar je zelf ook (wel eens) mee worstelt…
DEEL III Over teamwork en menskracht:
Wanneer ga je voor leiden en wanneer voor dienen – waar ligt de balans?
Hoe en waar vind je de juiste mensen – en hoe hou je ze vast? Hoe bouw je het ideale team, voor nu én voor de toekomst? Hoe vul je je eigen rol daarbij optimaal in, hoe maak je van je managementteam een powerhouse?
Hanteer je de juiste balans tussen ‘principles & policies’?
Wanneer hanteer je regels en wanneer accepteer je uitzonderingen?
Hoe krijg je iedereen mee? Hoe hou je bij iedereen ‘laser- focus’ om de juiste dingen 100% goed te doen?
Hoe voorkom je onnodige fouten en miscommunicatie – hoe kan standaardisatie daarbij helpen?
Hoe ga je van ‘hard working’ naar ‘smart working’?
Hoe voorkom je dat de digitale transformatie medewerkers tot wanhoop drijft?
Nieuwe generatie medewerkers is gewend aan zelfsturing en instant feedback – direct voelen dat je vooruit gaat – maar veel organisaties zijn grotendeels ingericht op controle. Dat geeft veel frustratie.
Hoe voorkom je dat?
50% van medewerkers denkt regelmatig aan andere baan – en stellen daarbij onbewust hun huidige baan in een negatief daglicht.
Hoe voorkom je dat?
Medewerkers willen leidinggevenden die hen ondersteunen en helpen. In de praktijk vinden ze dat ze vaak te maken hebben met bemoeizuchtige managers.
Hoe voorkom je dat, hoe ga je daar mee om?
Wil je er eens over brainstormen? Bel me gerust.
René