“Deze post wordt niet gelezen”.
UPDATE: 750.000 views in drie dagen.
Afgelopen zondag om 08.10 heb ik onderstaande post en foto op Linked geplaatst. Om te kijken of LinkedIn ook op zondag goed gelezen wordt, om wat reacties te krijgen.
Zondagavond had de post 68.000 views bereikt – dus ik weet nu dat LinkedIn ook op zondag goed bekeken wordt
Drie dagen later; bijna 750.000 views, 7300 likes en 300 comments.
Hoe kan dat? Was deze post zo speciaal? De foto uniek? Mwah, vlgs mij best leuk, maar om daar nu 750.000 mensen mee te raken?
Eerlijk gezegd worstel ik wel een beetje met al deze cijfers….Want wat kunnen we hier nu van leren? Vlgs mij het volgende:
interactie obv een goede (oprechte!) vraag werkt
een ‘prikkelend plaatje’ werkt heel goed
als het plaatje goed is, is taal geen probleem (nl ook veel reacties uit buitenland)
(snel) feedback geven op reacties en likes (engagement) is superbelangrijk (en let op: hier echt en oprecht in zijn )
veel reacties uit tweedegraads netwerk zorgen dat een post ook in dát netwerk wordt verspreid
likes vragen helpt enorm (maar hoe vaak doe je dat…).
Voor mij (zoals voor velen) is LinkedIn een belangrijke tool om mijn tips en ervaringen over groeikracht te delen. Ik ben zeker geen expert, zeker niet .
Vraag mij dan ook af wat ik nog mis? Wat is het geheim van de #groeikracht van deze post ?
Post van afgelopen zondag!
“Deze post wordt niet gelezen”. Ik hoor regelmatig dat LinkedIn vooral van maandag tm vrijdag wordt bekeken – en dat posten in het weekend eigenlijk geen zin heeft.
Ik kan dat bijna niet geloven, het lijkt mij zo onlogisch. In het weekend meer tijd, toch? Vandaar dit ‘experiment’, een test, kijken wat er gebeurt.
Dus: bekijk jij LinkedIn ook gewoon in het weekend? Geef dan even een like, that’s all. Ben gewoon nieuwsgierig naar de feedback, naar het aantal reacties.
En om het leuk te houden heb ik er natuurlijk een plaatje bij gedaan want “een visual zorgt voor meer bekijks” (en dát is natuurlijk wél heel logisch ).
René