68% medewerkers zegt dat ze harder zouden werken als ze meer gewaardeerd zouden worden (Gallup research)
Ik geloof heel erg in het oprecht koesteren van de mensen om je heen, van je klanten, medewerker en partners. Pas als je al je energie focust op mensen, kun je succesvol groeien.
Maar hoe pak je dat aan?
Op het eerste gezicht ben je als onderneming vooral bezig met goederen of diensten. Je verkoopt autobanden, medicijnen of adviezen aan klanten, en banen met een aantrekkelijk salaris aan je medewerkers.
Zo’n materieel beeld van de werkelijkheid is heel rustgevend. Als je maar genoeg van die producten verkoopt, levert het je onderneming een aantrekkelijke omzet op, en jou een dikke winst of bonus. Maar geloof me: ?? ???? ?????? ???? ?? ???. Vroeg of laat loop je tegen een plafond en zal je groei stagneren.
Want wie autobanden verkoopt, verkoopt in werkelijkheid de vrijheid om te ?????n. Wie medicijnen verkoopt, verkoopt in werkelijkheid ??????????. Wie banen biedt aan medewerkers, biedt in werkelijkheid een waardevolle dagbesteding die ????????? geeft aan mensen van vlees en bloed en de mogelijkheid om anderen te onderhouden.
Als manager of ondernemer ben je fulltime verantwoordelijk voor het ???????? ??? ????????? ?? ?????? ??? ?? ??????? ?́? ?? ???????????. En als je wilt groeien, zul je die behoeften en wensen centraal moeten stellen en nog veel beter moeten invullen dan je nu doet.
Als je wilt groeien, zul je in de eerste plaats moeten investeren in mensen, niet in een nog snellere lopende band. Maar hoe pak je dat aan, investeren in mensen? Hoe kun je menskracht realiseren in een bestaande organisatie?
Om te beginnen moet je het ???????????? ???????????????? ??????????. Je kent ze wel, die schema’s uit studieboeken en jaarverslagen waarin bovenin de managementfuncties staan getekend, en eronder een handvol businessunits. ?? ????? ?? ?? ???? ???? ?? ?? ??????!
Dit traditionele organisatiemodel is achterhaald. Het paste perfect in het tayloristische tijdperk, maar het is niet geschikt om groei te realiseren in de eenentwintigste eeuw, een eeuw waarin de mens centraal staat – en dan bedoel ik niet de CEO of de aandeelhouder.
De manier waarop je naar een probleem kijkt, bepaalt hoe je het oplost. Doe jezelf dus een plezier en zoek alle afbeeldingen van het oude model en stook ze feestelijk op tijdens de volgende aandeelhoudersvergadering of personeelsbijeenkomst.
Heb jij ook voorbeelden van echte #menskrachtbedrijven? Wat is volgens jóu hun geheim? Care to share?
??Meer inspiratie over #Groeikracht? Klik dan op de bel ? bovenaan mijn LinkedIn profiel en je ontvangt automatisch mijn nieuwe posts hierover.
https://nationaalgroeiplan.nl/wp-content/uploads/2020/02/03H7287.jpg512768Monique Savelberghttps://nationaalgroeiplan.nl/wp-content/uploads/2019/06/25219172_padded_logo-1-300x77.pngMonique Savelberg2023-02-27 12:41:152024-06-11 08:08:3168% medewerkers zegt dat ze harder zouden werken als ze meer gewaardeerd zouden worden
68% medewerkers zegt dat ze harder zouden werken als ze meer gewaardeerd zouden worden (Gallup research)
Ik geloof heel erg in het oprecht koesteren van de mensen om je heen, van je klanten, medewerker en partners. Pas als je al je energie focust op mensen, kun je succesvol groeien.
Maar hoe pak je dat aan?
Op het eerste gezicht ben je als onderneming vooral bezig met goederen of diensten. Je verkoopt autobanden, medicijnen of adviezen aan klanten, en banen met een aantrekkelijk salaris aan je medewerkers.
Zo’n materieel beeld van de werkelijkheid is heel rustgevend. Als je maar genoeg van die producten verkoopt, levert het je onderneming een aantrekkelijke omzet op, en jou een dikke winst of bonus. Maar geloof me: ?? ???? ?????? ???? ?? ???. Vroeg of laat loop je tegen een plafond en zal je groei stagneren.
Want wie autobanden verkoopt, verkoopt in werkelijkheid de vrijheid om te ?????n. Wie medicijnen verkoopt, verkoopt in werkelijkheid ??????????. Wie banen biedt aan medewerkers, biedt in werkelijkheid een waardevolle dagbesteding die ????????? geeft aan mensen van vlees en bloed en de mogelijkheid om anderen te onderhouden.
Als manager of ondernemer ben je fulltime verantwoordelijk voor het ???????? ??? ????????? ?? ?????? ??? ?? ??????? ?́? ?? ???????????. En als je wilt groeien, zul je die behoeften en wensen centraal moeten stellen en nog veel beter moeten invullen dan je nu doet.
Als je wilt groeien, zul je in de eerste plaats moeten investeren in mensen, niet in een nog snellere lopende band. Maar hoe pak je dat aan, investeren in mensen? Hoe kun je menskracht realiseren in een bestaande organisatie?
Om te beginnen moet je het ???????????? ???????????????? ??????????. Je kent ze wel, die schema’s uit studieboeken en jaarverslagen waarin bovenin de managementfuncties staan getekend, en eronder een handvol businessunits. ?? ????? ?? ?? ???? ???? ?? ?? ??????!
Dit traditionele organisatiemodel is achterhaald. Het paste perfect in het tayloristische tijdperk, maar het is niet geschikt om groei te realiseren in de eenentwintigste eeuw, een eeuw waarin de mens centraal staat – en dan bedoel ik niet de CEO of de aandeelhouder.
De manier waarop je naar een probleem kijkt, bepaalt hoe je het oplost. Doe jezelf dus een plezier en zoek alle afbeeldingen van het oude model en stook ze feestelijk op tijdens de volgende aandeelhoudersvergadering of personeelsbijeenkomst.
Heb jij ook voorbeelden van echte #menskrachtbedrijven? Wat is volgens jóu hun geheim? Care to share?
??Meer inspiratie over #Groeikracht? Klik dan op de bel ? bovenaan mijn LinkedIn profiel en je ontvangt automatisch mijn nieuwe posts hierover.
#innovatie #marketing #strategie #ondernemerschap