Dynamic Pricing

๐Ÿ“ŒBinnenkort ook Dynamic Pricing in Nederlandse horeca?? 800 UK-pubโ€™s van โ€˜Slug & Lettuceโ€™ in (interessante naam trouwens) gaan over op โ€˜peak hour pricingโ€™.

Dit betekent concreet dat de prijzen van bier op drukke momenten (โ€˜s avonds, weekends) ineens flink omhoog gaan.

Uiteraard is hierover veel verzet en commotie ontstaan, maar wellicht zullen we hier toch aan moeten wennen ๐Ÿซฃ?

Gek of geniaal? Ik moet het even laten inzinkenโ€ฆweet (nog) niet precies wat ik ervan vindt. Ligt er ook aan welke pet je op hebtโ€ฆ

Er zijn natuurlijk al meerdere varianten (hotels, airlines, bioscoopkaartjes) maar echte โ€˜dynamic pricingโ€™ in de Horeca? Daโ€™s vlgs mij nieuwโ€ฆ?

Benieuwd wat de gevolgen zijn. Halen mensen hun schouders op, kopen ze een โ€˜pintโ€™ minder, komen ze minder vaak of komen ze op andere momenten? Zitten de pubs hiermee in de overlevingsmodus of creeeren ze juist extra hashtaggroeikracht?

Geen idee, er zijn nog geen ervaringen mee – maar vlgs mij is het wel iets wat we vaker zullen gaan zien (en ook wel weer aan zullen gaan wennen ๐Ÿ˜ฐ).

Wat denk jij? is dit โ€˜n blijvertje? Welke branches en producten gaan volgen? Whoโ€™s next?

๐Ÿ‘‰๐Ÿ‘‰Klik op de bel ๐Ÿ”” bovenaan mijn LinkedIn profiel om automatisch mijn nieuwe posts over โ€˜hashtagGroeikrachtโ€™ te ontvangen โœ…

hashtaginnovatie hashtagmarketing hashtagstrategie hashtagondernemerschap hashtagkhn hashtag3WO hashtagheineken hashtagcarlsberg hashtagbavaria