Dynamic Pricing
๐Binnenkort ook Dynamic Pricing in Nederlandse horeca?? 800 UK-pubโs van โSlug & Lettuceโ in (interessante naam trouwens) gaan over op โpeak hour pricingโ.
Dit betekent concreet dat de prijzen van bier op drukke momenten (โs avonds, weekends) ineens flink omhoog gaan.
Uiteraard is hierover veel verzet en commotie ontstaan, maar wellicht zullen we hier toch aan moeten wennen ๐ซฃ?
Gek of geniaal? Ik moet het even laten inzinkenโฆweet (nog) niet precies wat ik ervan vindt. Ligt er ook aan welke pet je op hebtโฆ
Er zijn natuurlijk al meerdere varianten (hotels, airlines, bioscoopkaartjes) maar echte โdynamic pricingโ in de Horeca? Daโs vlgs mij nieuwโฆ?
Benieuwd wat de gevolgen zijn. Halen mensen hun schouders op, kopen ze een โpintโ minder, komen ze minder vaak of komen ze op andere momenten? Zitten de pubs hiermee in de overlevingsmodus of creeeren ze juist extra hashtag groeikracht?
Geen idee, er zijn nog geen ervaringen mee – maar vlgs mij is het wel iets wat we vaker zullen gaan zien (en ook wel weer aan zullen gaan wennen ๐ฐ).
Wat denk jij? is dit โn blijvertje? Welke branches en producten gaan volgen? Whoโs next?
๐๐Klik op de bel ๐ bovenaan mijn LinkedIn profiel om automatisch mijn nieuwe posts over โhashtag Groeikrachtโ te ontvangen โ
hashtag innovatie hashtag marketing hashtag strategie hashtag ondernemerschap hashtag khn hashtag 3WO hashtag heineken hashtag carlsberg hashtag bavaria