Herken je dit? DEEL III Over teamwork en menskracht

⚠️ Herken je dit ook?
Ondernemers en leiders komen elke dag veel vragen en dilemma’s tegen. Prikkel jezelf eens en vink 📍📍📍 alle punten af waar je zelf ook (wel eens) mee worstelt…
DEEL III Over teamwork en menskracht:
❓Wanneer ga je voor leiden en wanneer voor dienen – waar ligt de balans?
❓Hoe en waar vind je de juiste mensen – en hoe hou je ze vast? ❓Hoe bouw je het ideale team, voor nu én voor de toekomst?        Hoe vul je je eigen rol daarbij optimaal in, hoe maak je van je managementteam een powerhouse?
❓Hanteer je de juiste balans tussen ‘principles & policies’?
❓Wanneer hanteer je regels en wanneer accepteer je uitzonderingen?
❓Hoe krijg je iedereen mee? Hoe hou je bij iedereen ‘laser- focus’ om de juiste dingen 100% goed te doen?
❓Hoe voorkom je onnodige fouten en miscommunicatie – hoe kan standaardisatie daarbij helpen?
❓Hoe ga je van ‘hard working’ naar ‘smart working’?
❓Hoe voorkom je dat de digitale transformatie medewerkers tot wanhoop drijft?
Nieuwe generatie medewerkers is gewend aan zelfsturing en instant feedback – direct voelen dat je vooruit gaat – maar veel organisaties zijn grotendeels ingericht op controle. Dat geeft veel frustratie.
❓Hoe voorkom je dat?
50% van medewerkers denkt regelmatig aan andere baan – en stellen daarbij onbewust hun huidige baan in een negatief daglicht.
❓Hoe voorkom je dat?
Medewerkers willen leidinggevenden die hen ondersteunen en helpen. In de praktijk vinden ze dat ze vaak te maken hebben met bemoeizuchtige managers.
❓Hoe voorkom je dat, hoe ga je daar mee om?
Wil je er eens over brainstormen? Bel me gerust.
René