๐๐ง๐ค๐๐๐ ๐ง๐๐๐๐ฉ? ๐๐๐ฃ๐จ๐ ๐ง๐๐๐๐ฉ! 68% medewerkers zegt dat ze harder zouden werken als ze meer gewaardeerd zouden worden (Gallup research)
Ik geloof heel erg in het oprecht koesteren van de mensen om je heen, van je klanten, medewerker en partners. Pas als je al je energie focust op mensen, kun je succesvol groeien.
Maar hoe pak je dat aan?
Op het eerste gezicht ben je als onderneming vooral bezig met goederen of diensten. Je verkoopt autobanden, medicijnen of adviezen aan klanten, en banen met een aantrekkelijk salaris aan je medewerkers.
Zoโn materieel beeld van de werkelijkheid is heel rustgevend. Als je maar genoeg van die producten verkoopt, levert het je onderneming een aantrekkelijke omzet op, en jou een dikke winst of bonus. Maar geloof me: ๐ท๐ฒ ๐ต๐ผ๐๐ฑ ๐ท๐ฒ๐๐ฒ๐น๐ณ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฑ๐ฒ ๐ด๐ฒ๐ธ. Vroeg of laat loop je tegen een plafond en zal je groei stagneren.
Want wie autobanden verkoopt, verkoopt in werkelijkheid de vrijheid om te ๐ฟ๐ฒ๐ถ๐๐ฒn. Wie medicijnen verkoopt, verkoopt in werkelijkheid ๐ด๐ฒ๐๐ผ๐ป๐ฑ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ. Wie banen biedt aan medewerkers, biedt in werkelijkheid een waardevolle dagbesteding die ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ธ๐ฒ๐ป๐ถ๐ geeft aan mensen van vlees en bloed en de mogelijkheid om anderen te onderhouden.
Als manager of ondernemer ben je fulltime verantwoordelijk voor het ๐ถ๐ป๐๐๐น๐น๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐ต๐ผ๐ฒ๐ณ๐๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป ๐ท๐ฒ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ฒฬ๐ป ๐ท๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ฟ๐. En als je wilt groeien, zul je die behoeften en wensen centraal moeten stellen en nog veel beter moeten invullen dan je nu doet.
Als je wilt groeien, zul je in de eerste plaats moeten investeren in mensen, niet in een nog snellere lopende band. Maar hoe pak je dat aan, investeren in mensen? Hoe kun je menskracht realiseren in een bestaande organisatie?
Om te beginnen moet je het ๐๐ฟ๐ฎ๐ฑ๐ถ๐๐ถ๐ผ๐ป๐ฒ๐น๐ฒ ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ฎ๐๐ถ๐ฒ๐บ๐ผ๐ฑ๐ฒ๐น ๐ฎ๐ณ๐๐ฐ๐ต๐ฎ๐ณ๐ณ๐ฒ๐ป. Je kent ze wel, die schemaโs uit studieboeken en jaarverslagen waarin bovenin de managementfuncties staan getekend, en eronder een handvol businessunits. ๐ฟ๐ ๐ ๐ก๐๐ฃ๐ฉ ๐๐จ ๐๐ง ๐ฃ๐๐๐ฉ ๐๐๐ฃ๐จ ๐ค๐ฅ ๐ฉ๐ ๐ซ๐๐ฃ๐๐๐ฃ!
Dit traditionele organisatiemodel is achterhaald. Het paste perfect in het tayloristische tijdperk, maar het is niet geschikt om groei te realiseren in de eenentwintigste eeuw, een eeuw waarin de mens centraal staat โ en dan bedoel ik niet de CEO of de aandeelhouder.
De manier waarop je naar een probleem kijkt, bepaalt hoe je het oplost. Doe jezelf dus een plezier en zoek alle afbeeldingen van het oude model en stook ze feestelijk op tijdens de volgende aandeelhoudersvergadering of personeelsbijeenkomst.
Heb jij ook voorbeelden van echteย #menskrachtbedrijven? Wat is volgens jรณu hun geheim? Care to share?
๐๐Meer inspiratie overย #Groeikracht? Klik dan op de bel ๐ bovenaan mijn LinkedIn profiel en je ontvangt automatisch mijn nieuwe posts hierover.
Ik geloof heel erg in het oprecht koesteren van de mensen om je heen, van je klanten, medewerker en partners. Pas als je al je energie focust op mensen, kun je succesvol groeien.
Maar hoe pak je dat aan?
Op het eerste gezicht ben je als onderneming vooral bezig met goederen of diensten. Je verkoopt autobanden, medicijnen of adviezen aan klanten, en banen met een aantrekkelijk salaris aan je medewerkers.
Zoโn materieel beeld van de werkelijkheid is heel rustgevend. Als je maar genoeg van die producten verkoopt, levert het je onderneming een aantrekkelijke omzet op, en jou een dikke winst of bonus. Maar geloof me: ๐ท๐ฒ ๐ต๐ผ๐๐ฑ ๐ท๐ฒ๐๐ฒ๐น๐ณ ๐๐ผ๐ผ๐ฟ ๐ฑ๐ฒ ๐ด๐ฒ๐ธ. Vroeg of laat loop je tegen een plafond en zal je groei stagneren.
Want wie autobanden verkoopt, verkoopt in werkelijkheid de vrijheid om te ๐ฟ๐ฒ๐ถ๐๐ฒn. Wie medicijnen verkoopt, verkoopt in werkelijkheid ๐ด๐ฒ๐๐ผ๐ป๐ฑ๐ต๐ฒ๐ถ๐ฑ. Wie banen biedt aan medewerkers, biedt in werkelijkheid een waardevolle dagbesteding die ๐ฏ๐ฒ๐๐ฒ๐ธ๐ฒ๐ป๐ถ๐ geeft aan mensen van vlees en bloed en de mogelijkheid om anderen te onderhouden.
Als manager of ondernemer ben je fulltime verantwoordelijk voor het ๐ถ๐ป๐๐๐น๐น๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป ๐ฏ๐ฒ๐ต๐ผ๐ฒ๐ณ๐๐ฒ๐ป ๐ฒ๐ป ๐๐ฒ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐๐ฎ๐ป ๐ท๐ฒ ๐ธ๐น๐ฎ๐ป๐๐ฒ๐ป ๐ฒฬ๐ป ๐ท๐ฒ ๐บ๐ฒ๐ฑ๐ฒ๐๐ฒ๐ฟ๐ธ๐ฒ๐ฟ๐. En als je wilt groeien, zul je die behoeften en wensen centraal moeten stellen en nog veel beter moeten invullen dan je nu doet.
Als je wilt groeien, zul je in de eerste plaats moeten investeren in mensen, niet in een nog snellere lopende band. Maar hoe pak je dat aan, investeren in mensen? Hoe kun je menskracht realiseren in een bestaande organisatie?
Om te beginnen moet je het ๐๐ฟ๐ฎ๐ฑ๐ถ๐๐ถ๐ผ๐ป๐ฒ๐น๐ฒ ๐ผ๐ฟ๐ด๐ฎ๐ป๐ถ๐๐ฎ๐๐ถ๐ฒ๐บ๐ผ๐ฑ๐ฒ๐น ๐ฎ๐ณ๐๐ฐ๐ต๐ฎ๐ณ๐ณ๐ฒ๐ป. Je kent ze wel, die schemaโs uit studieboeken en jaarverslagen waarin bovenin de managementfuncties staan getekend, en eronder een handvol businessunits. ๐ฟ๐ ๐ ๐ก๐๐ฃ๐ฉ ๐๐จ ๐๐ง ๐ฃ๐๐๐ฉ ๐๐๐ฃ๐จ ๐ค๐ฅ ๐ฉ๐ ๐ซ๐๐ฃ๐๐๐ฃ!
Dit traditionele organisatiemodel is achterhaald. Het paste perfect in het tayloristische tijdperk, maar het is niet geschikt om groei te realiseren in de eenentwintigste eeuw, een eeuw waarin de mens centraal staat โ en dan bedoel ik niet de CEO of de aandeelhouder.
De manier waarop je naar een probleem kijkt, bepaalt hoe je het oplost. Doe jezelf dus een plezier en zoek alle afbeeldingen van het oude model en stook ze feestelijk op tijdens de volgende aandeelhoudersvergadering of personeelsbijeenkomst.
Heb jij ook voorbeelden van echteย #menskrachtbedrijven? Wat is volgens jรณu hun geheim? Care to share?
๐๐Meer inspiratie overย #Groeikracht? Klik dan op de bel ๐ bovenaan mijn LinkedIn profiel en je ontvangt automatisch mijn nieuwe posts hierover.
#innovatieย #marketingย #strategieย #ondernemerschap